Veninder fra Seden (Portræt i Odense)

Belinda og veninder fra Odense. Fotografiet er taget i Seden af fotograf Michael Nguyen

Vejret kan spille en stor rolle i fotografier. DMI siger gråt vejr de næste par dage og derfor valgte jeg at skyde min svigersøsters portrætbillede i går, hvor der var en del sol. Jeg jagter ofte solen og igår var ingen undtagelse. Da jeg gik ud ad døren, var solen ved at forsvinde bag skyerne. Derfor brugte jeg lidt af min tid, til at joke lidt med pigerne og lade som om, jeg skule finde en lokation. Da solen så endeligt tittede frem, var det bare om at skyde så mange billeder som muligst. Jeg havde også min lillebror med til at assistere. Jeg har haft ham med ude, et par gange nu og han er også ved, at få en fornemmelse for, hvordan lyset skal tæmmes.

I mit forrige indlæg, havde jeg erklæret min forkærlighed til moden/fashion, hvilket også vil være, at se fremover i mine billeder. I dette billede, var der ikke så meget fokus på tøj, men mere poseringen, samt veninde forholdet imellem pigerne.

Assistent: Henrik Nguyen