Linda's 30 årige fødselsdag (Carl Zeiss test)

På foto ses Kenneth Nguyen der er en kreativ og moderne fotograf
Tigerdyrret Noel sammen med onkel og fotografen Kenneth Nguyen
Noel får børstet tænder i Sønderborg og ikke i Odense

Til Linda's 30 årige fødselsdag bad jeg Kenneth medbringe
hans 50 mm Carl Zeiss objektiv med, for at afprøve det.

Da jeg mangler en kniv skarp objektiv til studiebilleder,
skulle jeg self af prøve mine muligheder. Jeg har haft
50 mm 1.8, 50 mm 1.4 fra Canon og begge har jeg ikke
været tilfreds med. Begge har især været meget dårlige
til at fokusere ved tæt afstand og derudover, har de ikke
været skarpe nok hellere. Carl Zeiss overgår dem hands
down, MEN ulempen er at det er manuelt fokus, og det
fungerer derfor ikke optimalt ved bevægelser, medmindre
man er hurtig til at fokusere, hvilket jeg slet ikke er.

Ovenstående er billeder taget med Carl Zeissen og I kan
selv bedømme kvaliteten.